SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

08 July 2008

Pakatan pembangkang bawa budaya liar dibidas

PUTRAJAYA 7 Julai - Pakatan pembangkang dibidas kerana membawa budaya liar dalam Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat - Protes Sampai Turun yang dijalankannya di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya semalam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata, perhimpunan yang dicemari insiden menunjuk punggung itu tidak membawa apa-apa manfaat kepada rakyat.

''Saya tak tahu sama ada mereka nak galakkan budaya tunjuk punggung ini, apa manfaat yang kita peroleh daripadanya.

''Pakatan pembangkang cubalah disiplinkan orang yang mereka ajak ke situ," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan kementeriannya di sini hari ini.

Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat - Protes Sampai Turun membantah kenaikan harga minyak anjuran pakatan pembangkang mencetuskan insiden yang memalukan apabila penyanyi lelaki kumpulan Carburetor Dung, Alak bertindak liar melondehkan seluar di hadapan para peserta perhimpunan itu ketika membuat persembahan di Stadium Kelana Jaya.

Ditanya sama ada Alak yang melondehkan seluarnya akan disiasat, Syed Hamid berkata, polis akan menyiasat setiap tindakan yang didapati bertentangan dengan undang-undang.

''Saya fikir kita tidak boleh rumuskan tindakan (ke atas Alak), tetapi tiada sesiapa yang terkecuali daripada undang-undang.

''Jangan harap bahawa kita boleh bina suasana konspirasi, suasana tidak adil untuk mengecualikan kita daripada undang-undang, semua orang tertakluk kepada undang-undang," katanya.

Beliau turut kesal dengan tindakan pemimpin pakatan pembangkang yang sering melemparkan tuduhan dan tohmahan yang tidak berasas terhadap kerajaan.

''Takkan penasihat PKR atau pakatan pembangkang sahaja boleh buat tuduhan dan tohmahan kepada orang tetapi orang lain buat, (didakwanya sebagai) konspirasi.

''Dia (Anwar) tak nak orang bantah atau tak bersetuju dengannya, saya takut kalau orang macam ini diberi peluang oleh rakyat untuk memimpin negara ini," katanya.

Dalam pada itu, Syed Hamid berkata, beliau tidak pernah melabelkan mana-mana individu termasuk Anwar sebagai spy (pengintip) kepada negara lain.

''Saya tak kata orang lain spy, saya langsung tidak pakai perkataan itu.

''Saya tak tahulah kalau dia nak menganggap dirinya (sebagai spy), saya tak pernah memakai perkataan yang sedemikian," katanya.

Anwar semalam mengeluarkan kenyataan akan mendakwa Syed Hamid kerana cuba melabelkannya sebagai ejen negara asing.
.