SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

01 August 2012

UMNO terlalu banyak jasa kepada Melayu - Arshad

Cekati Tembaga menulis...


KUALA LUMPUR 29 Julai - Tokoh Melayu Terbilang, Tan Sri Arshad Ayub yang menjadi watak penting dalam melahirkan Universiti Teknologi Mara (UiTM) menjelaskan tanpa sokongan UMNO universiti itu tidak mungkin dapat berdiri seperti ketika ini.

Beliau yang diberi penghormatan tertinggi oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) apabila dikalungkan dengan Anugerah Bintang Pahlawan Pribumi Perkasa serta diangkat sebagai Bapa Modal Insan Pribumi Negara berkata, UMNO juga terlalu banyak berjasa kepada orang Melayu.

Sehubungan itu, beliau yang menjadi tulang belakang serta nadi kepada kemajuan bangsa Melayu melalui penubuhan UiTM melahirkan rasa kesal serta sedih apabila melihat orang Melayu kini berpecah-belah akibat perbezaan ideologi politik sehingga menyebabkan kaum majoriti itu lemah.

"Saya terharu dengan penghormatan tertinggi diberi Perkasa. Saya membangunkan UiTM tidak lain kecuali untuk melihat bangsa saya mampu berjaya walaupun datang dari latar belakang miskin. Saya juga orang miskin tetapi akhirnya berjaya, sebab itu UiTM ini umpama baju saya.

"Namun hari ini, selepas ramai orang Melayu berjaya, kita pula berpecah-belah. Sedangkan saya yakin jika seluruh graduan serta tokoh-tokoh hebat yang dilahirkan UiTM bersatu dan menyokong hanya satu parti, Melayu akan kuat dan parti itu nescaya akan sentiasa menang," katanya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas penganugerahan Bintang Pahlawan Pribumi Perkasa serta Bapa Modal Insan Pribumi Negara yang diterimanya di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, di sini hari ini.

Dalam pada itu, selaku tokoh yang banyak melahirkan modal insan terkemuka Melayu, Arshad berpesan kepada golongan muda agar sentiasa memberi penekanan 100 peratus kepada pendidikan jika mahu menjadi bangsa yang berjaya dan dihormati dunia.

Katanya, orang Melayu tidak boleh menyalahkan pihak lain jika mereka semakin lemah kerana perkara itu berpunca daripada sikap mudah selesa kaum majoriti itu sendiri sehingga leka untuk memberi tumpuan kepada pendidikan anak bangsa.