SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

15 September 2009

Mahu kalungkan selipar kepada Dr Mahathir, keling semakin melampau

Cekati Tembaga menulis..

Ramadhan Al-Mubarak kian tiba ke penghujungnya. Selepas Isu Kg Buah Pala di Pulau Pinang dan cadangan pembinaan Kuil Hindu hasil 'ilham' kerajaan Selangor di Seksyen 23, Shah Alam tempoh hari, setiap umat Islam mengharapkan agar minggu terakhir Ramadhan ini tidak ada lagi apa-apa yang boleh menjejaskan tumpuan ibadat di hari-hari terakhir bulan mubarak ini.

Kiranya dalam seminggu ini juga umat Islam 1Malaysia boleh menumpukan perhatian membuat persiapan menyambut tibanya 1 Syawal untuk sama-sama bertakbir dan bertahmid bersama keluarga dan sahabat handai di masjid.

Tetapi pesanan orang tua-tua harus sentiasa jadi ingatan, biarpun tenang di permukaan jangan disangka tiada gelora di dasarnya.

Dan inilah yang terjadi hujung minggu baru-baru ini. Dalam keadaan umat Islam bersiap untuk menyambut perayaan Aidilfitri, perhimpunan Agung MIC menjadi medan untuk mengecam Tun Dr Mahathir Mohamad - seorang negarawan yang menjadi kebanggaan seluruh dunia Islam.

Ekoran perbalahan besar sesama sendiri dalam pemilihannya, yang secara langsung telah menjatuhkan kredibiliti Samy Vellu akibat tentangan dalaman, keling-keling yang sedang mengintai perhatian berlumba-lumba menarik perhatian ketua yang tidak puas dengan kuasa itu.

Kritikan Dr. Mahathir terhadap kegagalan Samy Vellu selama memimpin kaum India walaupun telah diberi peluang yang cukup luas dan lama, telah didakwa sebagai mencampuri urusan dalaman parti itu.

Maka Samy Vellu pun melentinglah. Katanya selama menjadi Perdana Menteri, Dr. Mahathir telah gagal membantu kaum India di negara ini. Kata Samy Vellu lagi, orang India bukan bencikan dia tapi mereka bencikan BN. Eh! bapak keling ni tahu ke apa dia cakap tu.

Dengan itu berlumba-lumbalah juak-juak keling yang sedang mengintai peluang menonjolkan diri ini mengecam Dr Mahathir, malah yang lebih teruk ada keling yang tak sedar diri telah mengusulkan agar gambar Dr Mahathir dikalungkan dengan selipar. Memang celaka!

Aku tak tahulah macam mana kepala keling tu, tapi pastinya orang macam ni lebih teruk daripada paria.

Kata keling itu, MIC tidak boleh dipisahkan dengan Samy Vellu. Samy Vellu dianggap sebagai 'pokok ara' dengan akar yang teguh dan tidak akan berganjak walaupun ditiup angin kencang dan menyifatkan Samy Vellu sebagai penyelamat dan pengawal masyarakat India di negara ini.

Kalau itulah pegangan orang MIC kepada Samy Vellu, aku tidak hairanlah kenapa masyarakat India negara ini terus menolak MIC. Dan selagi itu BN akan kehilangan sokongan kaum India.
.