SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

11 March 2009

UMNO mesti jaga kepentingan Melayu - Rais

UMNO mesti berperanan sebagai sebuah parti yang dilihat benar-benar mengetengahkan kepentingan bangsa Melayu terutama dari segi penguasaan ekonomi.

Calon Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Rais Yatim percaya, kesungguhan UMNO sebagai tulang belakang Barisan Nasional (BN) memperjuangkan nasib Melayu akan menjadikan parti itu kuat dan diterima oleh rakyat.

Sambil menolak kenyataannya itu boleh mengundang pergeseran di antara kaum-kaum di Malaysia, beliau menegaskan, kegagalan UMNO berbuat demikian menyebabkan bangsa Melayu mencari alternatif walaupun parti lain yang dipilih itu belum diketahui kekuatan sebenarnya.

''Saya percaya UMNO sebuah parti yang kuat. Sebagai tulang belakang BN, UMNO mesti memperjuangkan kepentingan Melayu terutama dari sudut ekonomi.

''Jika orang Melayu di negara ini jumlahnya hampir 60 peratus maka UMNO kena pastikan penguasaan ekonomi bangsa Melayu adalah sekurang-kurangnya di tahap 50 peratus,' katanya ketika menjadi tetamu rancangan Hujah TV9 di sini malam ini.

Program tersebut turut menampilkan seorang lagi calon Naib Presiden, Datuk Mohd. Shafie Apdal, dan pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof. Madya Mohamad Agus Yusuf bertindak sebagai perantara.

Menyentuh mengenai kerenah pakatan pembangkang di Perak, Mohd. Shafie pula berkata, adalah jelas pembangkang cuba mengalih tumpuan rakyat dengan mengetengahkan kes-kes yang tidak relevan sebagai rujukan.

Katanya, kes di Sabah cukup kuat untuk menunjukkan bahawa apa yang dilakukan oleh bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dan Speaker Dewan Undangan Negeri itu, V. Sivakumar menyanggahi undang-undang.

Katanya, pakatan pembangkang cuba bertuankan undang-undang yang salah dan pada masa yang sama mengelirukan rakyat supaya kerajaan negeri yang sudah tidak wujud lagi itu mendapat pengiktirafan.
.