SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

21 March 2009

'Saya nakhoda Pas'- Nik Aziz


Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan dirinya sebagai nakhoda kapal dalam kepimpinan parti itu dan mengingatkan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, agar berbincang dengan beliau dahulu sebelum membuat keputusan mengenai penubuhan kerajaan campuran.

Menteri Besar Kelantan itu berkata beliau tidak mahu terdapat ramai nakhoda dalam satu kapal yang mengeluarkan arahan berbeza sehingga boleh menimbulkan kekeliruan dalam kalangan ahli parti dan menjejaskan kredibiliti PAS.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Ekspo Hartanah Malaysia (MAPEK) peringkat Kelantan di sini, hari ini, Nik Aziz mengulangi pendiriannya sebagai ketua tertinggi PAS bahawa beliau menolak cadangan Hadi itu atas alasan ia sudah diputuskan pada Muktamar Agung PAS di Ipoh tahun lalu.

Bagaimanapun, katanya, beliau sedia berbincang dengan Hadi mengenai isu menubuhkan kerajaan campuran antara pakatan pembangkang dan Barisan Nasional (BN).


"Saya Mursyidul Am umpama nakhoda, kalau tukang sauh nak jumpa, saya tak boleh tolak, kena jumpa. Kalau tukang layar nak jumpa tak boleh tolak, kalau Haji Hadi nak jumpa pun saya tak boleh tolak," katanya ketika ditanya sama ada beliau sedia berjumpa dengan Presiden PAS atau pemimpin tertinggi lain parti itu dalam menyelesaian isu mengenai cadangan Hadi bagi membentuk kerajaan campuran pembangkang dan BN.


Nik Abdul Aziz berkata jika ramai pemimpin PAS yang menggesa untuk penubuhan kerajaan campuran dengan BN, maka perlu ada satu platform yang khusus untuk membincangkan perkara itu dengan teliti.


"Saya tetap dengan pendirian asal saya, tidak bersetuju dengan cadangan itu. Kalau hendak juga hubungan kerjasama itu, (PAs) kena adakan mesyuarat khas lain membincangkan khusus tentang perkara itu," katanya.

komen Cekati Tembaga

RUPA-RUPANYA DALAM PAS PRESIDEN TAK ADA NILAI, MURSYIDUL AM JUGA YANG BERKUASA MUTLAK. WALAUPUN ATAS KERTAS PRESIDEN ADALAH TONGGAK KUASA TAPI MURSYIDUL AM YANG BERSTATUS PENASIHAT ADALAH SEGALA-GALANYA.

NASIHAT MURSYIDUL AM SEPERTI NASIHAT RESIDEN BRITISH ZAMAN PENJAJAH DULU, SEMUA 'NASIHAT' WAJIB DIIKUTI.


WALAUPUN PRESIDEN BERSUARA ATAS KAPASITI KEPIMPINAN TERTINGGI PARTI DAN DEMI KEPENTINGAN UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU, SELAGI MURSYIDUL AM TIDAK SEPENDAPAT, AIR LIUR PRESIDEN AKAN MEMBAZIR BEGITU SAJA.


BEGITULAH NASIB SEORANG PRESIDEN PAS DI ZAMAN MURSYIDUL AM NIK AZIZ..
.