SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

18 March 2009

Ali Rustam terima keputusan, akan rayu hari ini

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata beliau menerima keputusan yang dibuat oleh Lembaga Disiplin Umno yang melucutkan kelayakannya bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden Umno pada pemilihan parti minggu depan.

Beliau bagaimanapun tetap menafikan melakukan apa-apa kesalahan dan akan mengemukakan rayuan hari ini.

Semalam, Pengerusi Lembaga Disiplin Umno Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail mengumumkan bahawa Mohd Ali dilarang daripada bertanding pada pemilihan parti setelah beliau didapati melakukan kesalahan mengikut Perkara 10.1 tataetika ahli Umno, yang melibatkan politik wang.

Mohd Ali juga memohon maaf dan berharap penyokong-penyokongnya bertenang dan bersatu untuk kepentingan parti.

Jelasnya lagi, walaupun dilarang daripada bertanding beliau tetap akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno dan akan terus bekerja untuk kebaikan Umno.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media di kediaman rasminya, Seri Bendahara, Ayer Keroh pagi tadi. Bagaimanapun kedudukannya sebagai ahli dalam parti tidak terjejas dan beliau kekal sebagai Ketua Menteri dan Naib Presiden.

Juga didapati bersalah dalam tuduhan yang sama ialah Naib Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin yang bertanding bagi jawatan Ketua Pemuda.

Calon lain bagi jawatan itu ialah Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo yang juga disiasat oleh lembaga itu kerana didakwa terlibat dengan politik wang namun didapati tidak bersalah.
.