SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

08 February 2009

Belia Perak Mahu Karpal Dikenakan ISA

Majlis Belia Negeri Perak (MBNP) mahu Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap Pengerusi DAP Karpal Singh kerana didakwa menggugat keselamatan negara.
.
Pengerusinya Hang Tuah Din berkata: "Karpal Singh seharusnya faham dan tahu mengenai perpaduan serta tidak menganggu-gugat keharmonian yang dibina selama ini.
.
"Hang Tuah berharap penduduk Perak matang dalam memahami situasi politik semasa dan tidak mudah melatah hingga tidak menghormati institusi Kesultanan Melayu.
.
"Sebarang isu serta permasalahan boleh diselesaikan dengan cara baik jika setiap individu memainkan peranan yang bijak dan bertanggungjawab," katanya.
.
Beliau berkata pertubuhan itu berasa "jijik dan dukacita" dengan demonstrasi yang berlaku sewaktu majlis angkat sumpah Menteri Besar Perak yang baru di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar semalam.
.
"Sesungguhnya demonstrasi bukanlah budaya rakyat negeri Perak," katanya.Hang Tuah turut memohon Sultan Perak melucutkan gelaran "Datuk Seri" daripada Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin kerana ingkar titah baginda supaya meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Perak.
.
- BERNAMA
.