SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

14 November 2008

Komen Dr Mahathir Mengenai PM Satu Peringatan Kepada Orang Melayu, Kata Muhyiddin

Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamed pada Rabu lepas bahawa kaum lain di negara ini boleh menjadi Perdana Menteri merupakan satu peringatan kepada orang Melayu supaya kekal kuat dan bersatu.

Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yasin hari ini berkata apa yang telah dikatakan mantan perdana menteri itu hanya merupakan fakta dan bagi mengingatkan orang Melayu untuk memastikan mereka masih kuat dan mampu untuk menerajui negara ini.

"Apa yang Tun sebut sepatutnya tidak perlu menjadi satu polemik. Ia hanya merupakan kenyataan peringatan.

"Saya tidak kata saya setuju atau tidak bersetuju. Saya hanya katakan ia hanya merupakan satu fakta," sambil berkata kenyataan Dr Mahathir berdasarkan kepada fakta bahawa Perlembagaan tidak menyebut bahawa jawatan Perdana Menteri itu berdasarkan kaum, katanya kepada pemberita selepas merasmikan Forum Perdagangan Antarabangsa Kuala Lumpur 2008 di sini.

Ketika ditanya jika beliau bersetuju jika seorang bukan Melayu menjadi perdana menteri, Muhyiddin berkata ia bergantung bagaimana perasaan rakyat mengenai perkara itu dan juga senario politik negara pada masa akan datang.

Mengenai kenyataan Dr Mahathir bahawa mereka yang terbabit dalam politik wang ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Muhyiddin berkata "Tun hanya bergurau".

"Ia juga boleh bermakna dia kecewa tentang apa yang berlaku dalam Umno dari segi kempen yang dijalankan dan amalan yang menggunakan wang," kata Muhyiddin.

Bagaimanapun, beliau tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai politik wang dalam Umno tetapi berkata beliau malu dengan apa yang berlaku dalam parti itu.

"Saya tak nak bercakap banyak pasal tu sebab saya berasa malu pasal mendedahkan kelemahan parti saya sendiri hingga media "megah" bagi melaporkan hal-hal yang tidak baik bagi parti saya," katanya.

- BERNAMA

.