SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

18 July 2008

Layan Anwar dengan sopan, hormat – Najib

KUALA LUMPUR 17 Julai – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, polis patut sentiasa melayani Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim “dengan tahap kesopanan dan penghormatan yang wajar baginya”.

Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau tidak mahu rakyat salah faham tentang bagaimana polis menangani kes Anwar.

Najib berkata, terpulang kepada polis untuk bertindak “selagi mereka mengikuti prosedur dan protokol yang perlu diikuti”.

“Kita perlu telus agar tidak ada salah anggap tentang apa yang polis lakukan, dan kita mesti sentiasa melayani Datuk Seri Anwar Ibrahim “dengan tahap kesopanan dan penghormatan yang wajar baginya,” katanya ketika diminta mengulas penangkapan Anwar semalam.

Beliau ditemui pemberita selepas melancarkan Pameran Pendidikan dan Kerjaya Malaysia 2008 anjuran Pekan Fest serta logo F500 Powerboat World Championship Series 2009 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Najib berkata, kerajaan tidak campur tangan dalam hal penahanan Anwar.

“Itu urusan polis. Kita tidak memberikan butir-butir tentang bagaimana melaksanakannya. Terpulang kepada mereka menggunakan budibicara mereka tentang apa bentuk ’intervention’ yang perlu di pihak mereka.

“Anda boleh kemukakan soalan itu kepada polis,” kata Najib.

Anwar ditahan berhubung siasatan terhadap dakwaan liwat oleh bekas pembantunya. Beliau dibebaskan dengan jaminan polis hari ini.

— BERNAMA.
.